Pædagogisk læringsplan

Hvordan kommer de fem centrale elementer fra det fælles pædagogiske grundlag til udtryk hos os og bliver omsat i vores hverdag sammen med børnene?   Målet med vores arbejde, når børnene forlader Ågård Børnehus og drager videre ud i livet er, at: -    de møder verden med et styrket selvværd og en selvfølelse, der gør, at de evner at vare-tage egne og andres følelser og adfærd på en hensigtsmæssig måde. -    de mærker egne grænser og har oplevet at det er ok at sige til og fra. -    de evner at kommunikere sig selv og andre ind i et fællesskab -    de er blevet præsenteret for en bred vifte af oplevelser og legemuligheder, der har dannet fundamentet for yderligere udvikling og dannelse, frem i livet. -    de har oplevet og mærket betydningen af venskaber og fællesskaber

Vores Børnesyn

Pædagogisk læringsmiljø

Samarbejde med forældre om børns læring

Børn i udsatte positioner

Øvrige krav til indholdet i den pædagogiske læreplan

Alsidig personlig udvikling

Social udvikling

Kommunikation og sprog

Krop, sanser og bevægelse

Natur, udeliv og science

Kultur, æstetik og fællesskaber

Evalueringskultur

Til at understøtte og inspirere jeres videre arbejde med den styrkede pædagogiske læreplan er der udviklet en række øvrige materialer. Alle inspirationsmaterialer – nuværende og kommende – kan findes på www.emu.dk/dagtilbud